Virtuální výlety

Ne nadarmo se říká, že jednou vidět je lepší než stokrát slyšet. Toho se držíme i při výuce zeměpisu. Mimo jiné používáme brýle Oculus s virtuální realitou a dostáváme se na jiné kontinenty, do jiných kultur a odlišné přírody.

Deváťáci se při řešení tématu „světové hospodářství“ podívali do ulic vyspělých zemí, například do Japonska, Francie a velkých měst Spojených států amerických, a měli možnost je porovnat se zeměmi méně rozvinutými, třeba s Bangladéší, Indií a Mongolskem. Viděli řeku Gangu, mongolskou poušť Gobi a chudobu v Bangladéši.

Sedmáci při hodině zeměpisu virtuálně navštívili Asii, která je tématem jejich výuky. Líbilo se jim zblízka si prohlédnout  osmitisícovky v Himalájích, pobřeží Thajska, projeli Malajsii a podívali se do Spojených arabských emirátů, kde viděli nejvyšší budovu světa.

Šestá třída právě probírá Afriku, a tak si šesťáci prohlédli faunu a flóru tohoto kontinentu. Podívali se do turisticky známých oblastí, jako je Egypt, Maroko a Tunis, ale také do chudého Sahelu.

Děti si tak mohly ověřit řadu informací, které získávají při výuce, téměř na vlastní kůži.

Alena Fleischerová, učitelka zeměpisu